Algemeen.

Mijn bedrijf stond op helpdehoreca.nl maar is niet meer zichtbaar

Wij hebben een extra controle uitgevoerd op je gegevens. Deze bleken helaas nog niet volledig te zijn hebben je bedrijf daarom weer verwijderd. Zorg ervoor dat alle organisatiegegevens volledig zijn ingevuld. Verifieer tevens alle belanghebbenden binnen je bedrijf en zorg ervoor dat er minimaal 1 persoon als vertegenwoordiger is aangevinkt. Het rekeningnummer dient een de zakelijke rekening van het bedrijf te zijn en geen prive rekening. De tenaamstelling dient overeen te komen met het bedrijf of handelsnaam zoals bekend bij de KvK. Ook dien je minimaal 1 vestigingsadres opgegeven te hebben. Wanneer alle gegevens compleet zijn, zal je binnen een uur weer zichtbaar zijn op helpdehoreca.nl

Je bedrijf wordt op helpdehoreca.nl geplaatst als het aan onderstaande voorwaarden voldoet.

  • Er is tenminste één vestiging ingevuld
  • Er is tenminste één vertegenwoordig volledig geregistreerd
  • Er is een rekeningnummer én rekeninghouder ingevuld

Door grote drukte kan het ongeveer een uur duren voordat je bedrijf zichtbaar is op het platform.

Ik kan mijn gegevens niet aanpassen

Het verifiëren of aanpassen van je gegevens kan door drukte op het platform langer duren dan gebruikelijk. De verkoop van je cadeaukaart kan echter al wel gestart worden wanneer je een vestiging, vertegenwoordiger, rekeningnummer en juiste tenaamstelling hebt ingevoerd. Wij verzoeken je vriendelijk het morgenochtend nog even te proberen op https://dashboard.gifty.nl/settings/company/details, wanneer het rustiger is.

Wanneer ontvang ik mijn geld?

De uitbetaling vindt plaats over de periode van de 20e tot de 20e. Het totaalbedrag ontvang je voor het eind van de maand op je rekening wanneer je account volledig geverifieerd is. Voorbeeld: bonnen die tussen 20 mei en 20 juni worden verkocht, ontvang je eind juni op je rekening.

Wat kost het?

Tijdens de sluiting van de Nederlands Horeca gedurende de Corona situatie, is de Online verkoop van je cadeaukaart - zowel op www.helpdehoreca.nl als op je eigen website - gratis voor horecazaken die zich hebben aangemeld via #helpdehoreca. Wanneer de deuren weer opengaan, geldt het reguliere bovenstaande tarief. Let op: Instore verkoop (cadeaukaarten die je fysiek in je zaak verkoopt) zijn niet gratis gedurende deze periode.

Ik heb meerdere vestigingen

Wanneer je meerdere vestigingen hebt van één zaak (met dus dezelfde naam), vul je deze in onder hetzelfde account bij https://dashboard.gifty.nl/settings/company/locations. Wanneer je verschillende zaken hebt, met een andere naam dien je voor elke zaak een apart account aan te maken met een uniek e-mailadres. Let op: Je moet eerst uitloggen om een nieuw account aan te kunnen maken.

Ik verkoop al een cadeaukaart in mijn zaak.

Gelukkig maar, dat is hartstikke slim. Met Gifty verkoop je je eigen cadeaukaarten vaker door ze nu ook op je website te verkopen. Wil je altijd realtime een overzicht van al jouw verkochte en ingeleverde cadeaukaarten? Verkoop dan ook de cadeaukaarten in jouw zaak via Gifty. Bovendien ziet elke verkochte cadeaukaart (online en in jouw zaak) er dan exact hetzelfde uit. En, je ontvangt automatisch nieuwe cadeaukaarten als ze bijna op zijn. Handig toch?

Ik heb geen webshop, kan ik dan wel gebruikmaken van Gifty?

Jazeker. De bestelmodule van Gifty is namelijk jouw eigen mini-webshop voor jouw cadeaukaarten. Met Gifty verkoop je je eigen cadeaukaart binnen enkele stappen op je eigen website.

Hoe weten mijn klanten dat ze onze cadeaukaart online kunnen kopen?

Door jouw online cadeaukaart voortdurend te promoten. Denk bijvoorbeeld aan de ruimte onder op je kassabon, op het krijtbord buiten, met een raamposter bij je deur, via social media, etc. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maandelijks ontvang je tips, tricks en voorbeelden van andere ondernemers ter inspiratie. Wanneer jouw klanten eenmaal bij jou een cadeaukaart online hebben gekocht, zullen ze hier vaker gebruik van maken. En: hun vrienden en bekenden komen zo ook in aanraking met het gemak van Gifty.

Hoe controleer ik het bedrag op de cadeaukaart?

Elke verkochte cadeaukaart wordt voorzien van een unieke code. Wanneer je de cadeaukaart inneemt, verzilver je de code in het dashboard óf met de handige Gifty-app. Zo zie je precies welke bon, door wie en wanneer is ingenomen en kan elke bon slechts 1x worden verzilverd. Onze app is beschikbaar voor IOS en Android. Je kunt de code ook ingeven via het dashboard om een waardebon te controleren. In je transacties zie je een overzicht van alle verkochte waardebonnen en welke al zijn verzilverd.

Is Gifty veilig?

Gifty is ontwikkeld volgens de allerlaatste technische- en privacystandaarden en wordt continue doorontwikkeld door een team van ervaren specialisten. Wij laten ons systeem periodiek testen door verschillende typen gebruikers en veiligheidsspecialisten om de stabiliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.

Wat doe je als de cadeaukaart niet aankomt?

Maak hiervan een melding bij Gifty. Dan zorgt Gifty voor het ongeldig maken van de huidige cadeaukaart en de verzending van een nieuwe cadeaukaart.

Kan de cadeaukaart ook besteld worden vanuit België?

Vanuit België kan er betaald worden met Bancontact. Gifty verstuurt de cadeaukaart zowel digitaal als per post naar België.

Hoe kan een consument het saldo controleren op de cadeaukaart?

Via onze saldochecker kan iedereen het actuele saldo op de cadeaukaart inzien met de code.

Je account.

Ik kan het voorgedrukte BTW/KVK-nummer niet aanpassen, dit is niet actief

Indien je je Kvk nummer en/of btw nummer niet kunt aanpassen, verzoeken wij je vriendelijke alle benodigde gegevens voor het verifiëren van je account inclusief ID’s van alle belanghebbenden en een recent KvK uittreksel te mailen naar verificatie@gifty.nl zodat wij je account kunnen verifiëren.

Ik krijg een melding dat ik niet voldoende rechten heb/ik heb niet de juiste rechten

Dit komt doordat het momenteel erg druk is op ons platform. Wanneer je de pagina (een paar keer) ververst werkt het waarschijnlijk weer.

Ik kan mijn ID-bewijs niet verifiëren

Het verifiëren of aanpassen van je gegevens kan door drukte op het platform langer duren dan gebruikelijk. De verkoop van je cadeaukaart kan echter al wel gestart worden wanneer je account aan de volgende voorwaarden voldoet:
  • Er is tenminste één vestiging ingevuld
  • Er is tenminste één vertegenwoordig volledig geregistreerd
  • Er is een rekeningnummer én rekeninghouder ingevuld
Wij verzoeken je vriendelijk het morgenochtend nog even te proberen op https://dashboard.gifty.nl/settings/company/details, wanneer het rustiger is. Mocht het dan ook niet lukken, verzoeken wij je alle benodigde gegevens voor het verifiëren van je account inclusief ID’s van alle belanghebbenden en een recent KvK uittreksel te mailen naar verificatie@gifty.nl zodat wij je account kunnen verifiëren. Vermeld in het onderwerp duidelijk je bedrijfsnaam. Door de grote drukte zullen wij eerst de mails in behandeling nemen die 100% volledig zijn van de bovenstaande gevraagde informatie.

Wat is een verificatiedocument?

Dit is een extra document naast het ID, bijvoorbeeld een energienota, KvK-uittreksel of rijbewijs.

Hoe kan ik de cadeaubon verkopen via mijn eigen website of Facebook?

Op https://dashboard.gifty.nl/settings/module/placement zie je bovenaan een link naar je eigen ‘Gifty’-pagina met de bestelmodule. Deze link kun je gebruiken om op je social media kanalen te posten. Wil je de bestelmodule direct op je eigen website plaatsen? Kijk dan op https://dashboard.gifty.nl/settings/module/placement

Ik ben nog niet zichtbaar op helpdehoreca.nl

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Mijn bedrijf staat 2x op helpdehoreca.nl

Waarschijnlijk staan er dan 2 vestigingen in je account. Je kunt dit zien op https://dashboard.gifty.nl/settings/company/locations Wanneer je 1 vestiging verwijderd, wordt dit binnen een kwartier ook aangepast op helpdehoreca.nl

Ik wil van helpdehoreca.nl afgehaald worden

Je kunt hiervoor een mail sturen naar verificatie@gifty.nl. Je dient deze mail te versturen vanaf vanaf het mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Wij verzorgen dan verder de afmelding. Reeds verkochte cadeaubonnen kunnen nog gewoon worden verzilverd via de app of dashboard en zullen worden uitbetaald wanneer je account volledig is geverifieerd.

Ik wil mijn account opzeggen

Je kunt hiervoor een mail sturen naar verificatie@gifty.nl. Je dient deze mail te versturen vanaf vanaf het mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Wij verzorgen dan verder de afmelding. Reeds verkochte cadeaubonnen kunnen nog gewoon worden verzilverd via de app of dashboard.

Ik wil de naam van mijn zaak aanpassen op helpdehoreca.nl

https://dashboard.gifty.nl/settings/company/details kun je bij profielgegevens de naam van je zaak aanpassen. Binnen 15 minuten is deze aangepaste naam zichtbaar op het helpdehoreca.nl en in jouw bestelmodule.

De cadeaukaart.

Hoe vaak kan ik het ontwerp van mijn cadeaukaart aanpassen?

Zo vaak als je wilt. Ideaal als je een speciaal ontwerp wilt maken voor bijvoorbeeld Moederdag, Secretaressedag of een andere speciale gelegenheid.

Kan een klant zelf het standaardbedrag van de cadeaubon aanpassen?

Ja, dat kan. De consument kiest bij aankoop zelf het bedrag van de cadeaubon. Zie een voorbeeld op https://cadeaubon.gifty.nl/de-gouden-snor-3

Ik wil graag een extra tegoed geven als iemand een cadeaubon koopt

Je kunt hiervoor een arrangement aanmaken onder https://dashboard.gifty.nl/settings/finance/packages. Bij ‘Titel’ voer je de waarde van de bon (bijvoorbeeld 50 euro) en bij ‘Prijs’ het bedrag dat de klant betaalt (bijvoorbeeld 40 euro).

Waar kan ik zien hoeveel cadeaubonnen ik heb verkocht?

Elke keer als er een bon verkocht is ontvang je een e-mail. In het dashboard bij transacties zie je het overzicht van al je cadeaubonnen https://dashboard.gifty.nl/giftcards

Hoe ontwerp ik mijn eigen cadeaubon?

Hoe ontvangt de consument mijn cadeaukaart?

Tijdens het bestellen kan de consument de gewenste verzending kiezen. Direct per e-mail of gedrukt op de deurmat. Voor de echte uitpakkers zijn er 6 verschillende cadeauverpakkingen beschikbaar.

Kan ik zien wie bij mij een bon heeft gekocht?

Dit is niet mogelijk. Juridisch gezien koopt de consument de bon bij Gifty en betalen wij deze aan je uit. I.v.m. de privacywet (AVG) mogen wij deze gegevens niet doorgeven.

Hoe lang is de cadeaukaart geldig?

Het verlopen van cadeaukaarten is een grote frustratie bij consumenten en daarmee slechte reclame voor jouw zaak. De cadeaukaart is daarom onbeperkt geldig. Hiermee vergroot je de kans dat de bon daadwerkelijk ingeleverd wordt, nieuwe klanten naar jouw zaak trekt en extra omzet maakt.

Hoe is de kwaliteit van de papieren cadeaukaart?

Jouw cadeaukaart is stevig, opvallend en niet voor niets gedrukt op a5-formaat.

Kan ik ook arrangementen/producten i.p.v. bedragen aanbieden?

Zeker! In het dashboard voeg je je arrangementen en/of producten toe. Deze worden dan automatisch in de bestelmodule getoond en op de cadeaukaart gedrukt. Je kunt zelf kiezen of je ook de waarde op de kaart wilt vermelden, of deze juist achterwege wilt laten.

Gratis cadeaukaart uitgeven.

Het is mogelijk om een ‘gratis’ cadeaukaart uit te geven in het systeem, bijvoorbeeld ten behoeve van promotie of sponsoring.

Persoonlijk bericht op de bon.

Tijdens het bestellen kan de consument kiezen om een persoonlijk bericht op de bon te laten drukken. De kosten hiervoor zijn 0,95 euro en worden betaald door de consument.

Verzilveren/innemen.

Hoe kan ik de cadeaukaart innemen?

Alle waardebonnen zijn voorzien van een unieke (QR)code. Wanneer de klant zijn waardebon bij je inlevert, scan je de code met de Gifty-app op je telefoon of tablet zodat deze maar 1x ingeleverd kan worden. Onze app is beschikbaar voor IOS en Android. Je kunt de code ook ingeven via het dashboard om een waardebon te controleren. In je transacties zie je een overzicht van alle verkochte waardebonnen en welke al zijn verzilverd.

Kan de cadeaukaart alleen in mijn zaak worden ingeleverd?

Ja, het is jouw eigen cadeaukaart en deze kan alleen bij jou worden ingeleverd. Tenzij je jouw samenwerkingscode deelt met andere Gifty accounts.

Kan de cadeaukaart ook gedeeltelijk verzilverd worden?

Ja, dat kan. Bij het scannen/ingeven van de unieke code kan je aangeven dat er een restantbedrag op de cadeaukaart blijft staan.

Kan de cadeaukaart ook in mijn webshop ingeleverd worden?

Ja dat kan. Middels onze API hebben webshops en reserverings- en kassasystemen toegang tot ons systeem. Bekijk hier onze API-documentatie.

Bestelmodule.

Kan ik mijn cadeaukaart ook via Facebook verkopen?

Op https://dashboard.gifty.nl/settings/module/placement zie je bovenaan een link naar je eigen Gifty-pagina. Deze kun je gebruiken om je bonnen te promoten op bijvoorbeeld je website of social media.

Hoe ziet de bestelmodule eruit op mijn website?

Je kunt de bestelmodule op verschillende manieren op je website plaatsen.
  1. Met een icoon op je hele website zodat de bestelmodule op elke pagina te openen is. Bekijk voorbeeld
  2. Op een specifieke pagina. Bekijk voorbeeld
  3. De bestelmodule aanroepen via een knop, foto, tekst of menu-item. Bekijk voorbeeld

Ik heb geen website of de Facebook-URL kan ik niet invullen

Je kunt hier gewoon restaurant.nl invullen, deze wordt verder nergens voor gebruikt.

Hoe plaats ik de bestelmodule op mijn website?

Om Gifty op je website te plaatsen heb je geen technische kennis nodig. Met het plaatsen van één stukje code is Gifty geactiveerd op jouw website. Kom je er niet uit? Geen probleem, jouw webbouwer of Gifty helpt je graag.

Kan de bestelmodule op een WordPress site geplaatst worden?

Met de eigen WordPress plugin van Gifty is het plaatsen van de bestelmodule ‘plug and play’. Bekijk onze WordPress instructievideo.

Is de bestelmodule ook in het Engels?

De bestelmodule is in het Nederlands en het Engels. De taal wordt bepaald aan de hand van de browserinstellingen van de bezoeker. Staan deze op Nederlands, dan wordt de Nederlandse bestelmodule getoond. Staat de browserinstelling op Engels of een andere taal, dan wordt de Engelse bestelmodule getoond.

Ik heb geen website.

Geen probleem. Ook wanneer je geen website hebt kun je online je cadeaukaarten verkopen. Bij Gifty krijg je gratis je eigen webpagina (url) waarop klanten jouw cadeaukaart kunnen bestellen. Helemaal in jouw huisstijl. Bekijk hier een voorbeeld. Je kunt je klanten dan eenvoudig naar deze pagina doorverwijzen vanuit je berichten op sociale media en bijvoorbeeld in nieuwsbrieven.

Kan ik de bedragen in de bestelmodule zelf aanpassen..

Nee, dit kan niet. Je kunt wel een minimum bedrag instellen op de pagina https://dashboard.gifty.nl/settings/finance/pricing Het eerste bedrag in de bestelmodule zal hier net iets boven liggen om de consument te stimuleren een wat duurdere bon te kopen. Via de knop “Anders” kan de consument elk willekeurig bedrag boven het ingestelde minimum bedrag kiezen.

Financieel.

Wanneer ontvang ik mijn geld?

De uitbetaling vindt plaats over de periode van de 20e tot de 20e. Het totaalbedrag ontvang je voor het eind van de maand op je rekening wanneer je account volledig geverifieerd is. Voorbeeld: bonnen die tussen 20 mei en 20 juni worden verkocht, ontvang je eind juni op je rekening.

Wat kost het?

Gedurende de sluiting van de horeca is het online verkopen van cadeaukaarten gratis. Hierna betaal je 2,50 euro per verkochte cadeaubon + 0,29 euro transactiekosten.

Wat kost het drukken en verzenden van de cadeaukaart?

Wanneer een consument jouw cadeaukaart online bestelt en via e-mail als pdf ontvangt, kost dit niets extra. Niet voor jou als ondernemer en niet voor de klant. Een bon van 50 euro kost dan ook echt 50 euro. Wanneer een consument de bon gedrukt op de deurmat wenst te ontvangen, zijn de kosten voor het drukken en verzenden 2,25 euro (incl. btw). Als ondernemer bepaal jij zelf wie deze kosten betaalt. Zo kun je ervoor kiezen dat jij óf de consument deze kosten altijd betaalt, of dat jij deze kosten bij cadeaukaarten boven een bepaald bedrag voor je rekening neemt. Stel dat dit 25 euro is, dan ziet de consument tijdens het bestellen staan dat cadeaukaarten boven 25 euro gratis per post verzonden worden. De 2,25 euro wordt voor deze cadeaukaarten aan jou als ondernemer doorberekend. Als de consument kiest om de cadeaukaart ingepakt te laten opsturen, zijn de extra kosten boven de 2,25 euro altijd voor de consument.

Is de cadeaukaart inclusief btw?

Dit verschilt sinds 1 januari 2019 per onderneming en hangt af van of je 1 óf 2 btw-tarieven hanteert binnen jouw zaak.

Wanneer je slechts met 1 btw-tarief werkt, zijn jouw verkochte cadeaukaarten bij verkoop inclusief btw. Bijvoorbeeld een kledingzaak waarbij alle producten belast zijn met 21% btw. Bij het afrekenen met een cadeaukaart, staat op de kassabon enkel de btw-vermeld over het (eventueel) resterende te betalen bedrag. Dit omdat over het gedeelte van de cadeaukaart reeds btw is betaald bij de aankoop van de cadeaukaart. Elke verkochte cadeaukaart wordt in dit geval direct gezien als omzet.

Wanneer je met 2 btw-tarieven werkt, is jouw cadeaukaart uitgesloten van btw omdat bij aankoop nog niet duidelijk is of deze wordt verzilverd voor producten of diensten met een hoog of laag btw tarief, zoals bijvoorbeeld in een restaurant. In dit geval staat op de kassabon de btw over de totale rekening en wordt het bedrag van de cadeaukaart in mindering gebracht op het (eventueel) resterende te betalen bedrag. Hierdoor wordt de cadeaukaart niet gezien als omzet, maar als waardedocument en komt bij verkoop op een kruispost/tussenrekening tot het moment dat deze wordt verzilverd.

Kan de cadeaukaart gekoppeld worden aan mijn kassasysteem?

Ja dat kan. Middels onze API hebben webshops en reserverings- en kassasystemen toegang tot ons systeem. Bekijk hier onze API-documentatie.

Hoe betaal ik aan Gifty?

Voor de bonnen die je in je zaak verkoopt ontvang je van ons een factuur per e-mail. Voor de cadeaukaarten die je online verkoopt, houden wij per cadeaukaart 2,50 euro in op je uitbetaling + 0,29 euro per transactie.

Zijn de verkochte bonnen direct omzet?

Wanneer je met 2 btw-tarieven werkt, (o.a. Horeca), wordt de verkoop van jouw cadeaukaart niet als omzet gerekend. Dit omdat jouw cadeaukaart is uitgesloten van btw omdat bij aankoop nog niet duidelijk is of deze wordt verzilverd voor producten of diensten met een hoog of laag btw tarief, zoals bijvoorbeeld in een restaurant. In dit geval staat op de kassabon de btw over de totale rekening en wordt het bedrag van de cadeaukaart in mindering gebracht op het (eventueel) resterende te betalen bedrag. Hierdoor wordt de cadeaukaart bij verkoop niet gezien als omzet, maar als waardedocument en komt bij verkoop op een kruispost/tussenrekening tot het moment dat deze wordt verzilverd.

Wanneer je slechts met 1 btw-tarief werkt, zijn jouw verkochte cadeaukaarten bij verkoop inclusief btw. Bijvoorbeeld een kledingzaak waarbij alle producten belast zijn met 21% btw. Bij het afrekenen met een cadeaukaart, staat op de kassabon enkel de btw-vermeld over het (eventueel) resterende te betalen bedrag. Dit omdat over het gedeelte van de cadeaukaart reeds btw is betaald bij de aankoop van de cadeaukaart. Elke verkochte cadeaukaart wordt in dit geval direct gezien als omzet.

Hoe verifieer ik mijn account?

Om zeker te weten dat we je kunnen uitbetalen, is het belangrijk dat al je organisatiegegevens zijn ingevuld op de pagina organisatiegegevens. Let op: om uitbetaald te kunnen worden, is het verplicht om alle belanghebbenden binnen jouw organisatie op te geven. Lukt het niet direct? Geen zorgen. Het geld staat veilig op je te wachten totdat je geverifieerd bent.

Hoe krijg ik uitbetaald als een bon wordt verkocht?

Zodra er een bon verkocht wordt, ontvang je automatisch een e-mail. Ook zijn al je verkochte bonnen te bekijken in transacties. De maandelijkse uitbetaling vindt plaats over de periode van de 20e tot de 20e van de maand. Het totaalbedrag ontvang je de 26ste van de maand op je rekening wanneer je account volledig geverifieerd is. Voorbeeld: bonnen die tussen 20 mei en 20 juni worden verkocht, ontvang je 26 juni op je rekening.

Ik heb een factuur van winkelbonnen gekregen.

Wanneer je de winkelbonnen niet bewust hebt besteld, kun je hierover mailen naar administratie@gifty.nl

Dashboard.

Medewerkers en hun mogelijkheden.

In het dashboard kun je zoveel medewerkers aanmaken als je wilt. Per medewerker bepaal je wat deze wel (of juist niet) mag doen met Gifty: alleen cadeaukaarten innemen, ook uitgeven of zelfs het ontwerp van de bon aanpassen en de transacties bekijken? Jij bepaalt en ziet exact welke medewerker welke bon heeft uitgegeven en ingenomen. En gaat een medewerker weg, dan verwijder je deze eenvoudig om de toegang tot Gifty te blokkeren.

Ik wil dat mijn cadeaukaart ook bij een ander Gifty account ingenomen kan worden.

Dat kan door met elkaar samen te werken. Wissel de samenwerkingscode uit en neem elkaars cadeaukaart in. Het systeem houdt precies bij waar welke cadeaukaart wordt verkocht en ingenomen.

Ik wil een cadeaukaart van andere organisaties met een Gifty account uitgeven.

Dat kan door met elkaar samen te werken. Wissel de samenwerkingscode uit en neem elkaars cadeaukaart in. Het systeem houdt precies bij waar welke cadeaukaart wordt verkocht en ingenomen.

Ik heb meerdere vestigingen.

In het dashboard kun je jouw vestigingen beheren. Consumenten zien dan op de cadeaukaart waar jouw cadeaukaart ingeleverd kan worden. In het transactieoverzicht zie je precies waar welke cadeaukaart is ingeleverd en bij de voorraad zie je precies het aantal per vestiging.

API.

Heeft Gifty een API?

Gifty beschikt over een API (koppeling) waarmee je Gifty kunt koppelen aan jouw webshop, kassasysteem of bijvoorbeeld reserveringssysteem. Bekijk hier onze API-documentatie.

cadeaukaarten in jouw zaak verkopen.

Hoe werkt het?

Wil je jouw cadeaukaart ook in je zaak verkopen? Dat kan! Je ontvangt van ons een baliedisplay om bij de kassa te presenteren inclusief de eerste bonnen in jouw ontwerp. De cadeaukaarten zijn gedrukt op mooie, stevige kaarten op A5 formaat.

Hoe geef ik de cadeaukaart uit?

Zet een bedrag op de cadeaukaart met de Gifty app of via het Gifty-dashboard. Vermeld het bedrag (of arrangement) ook op de voorkant van de cadeaukaart en reken af met de klant. Je cadeaukaart staat nu ook direct in je transactieoverzicht vermeld.

Kan ik zelf het bedrag bepalen?

Je kunt elk gewenst bedrag op de cadeaukaart zetten. Ook kun je bijvoorbeeld een “lunch voor 2” of “1 uur hot stone massage” op de bon schrijven. In het systeem geef je het bijbehorende bedrag in.

Ik heb meerdere vestigingen

Door in het dashboard meerdere vestigingen toe te voegen wordt de voorraad per vestiging automatisch bijgehouden. Tevens zie je in het systeem waar welke cadeaukaart is uitgegeven en ingeleverd.

Wat kost een cadeaukaart?

Een cadeaukaart kost 1,50 euro per stuk. Deze bestel je in sets van 50, 100, 150, 200 of 250. Per verzending rekenen wij eenmalig verzendkosten.

Zitten er cadeau-enveloppen bij?

Gifty levert naast de cadeaukaarten ook cadeauverpakkingen. Je kunt kiezen uit 6 leuke designs of zelfs een verpakking in je eigen huisstijl. Bekijk de prijzenpagina voor de mogelijkheden.

Hoe worden mijn cadeaukaarten aangevuld?

Onder voorraad vul je zelf in of en hoeveel cadeaukaarten je automatisch aangevuld wilt hebben als je cadeaukaarten onder een bepaald minimum komen. Gifty zorgt voor het drukken en het versturen van de cadeaukaarten. Zo heb je altijd jouw cadeaukaarten op voorraad.

Hoe vaak kan ik mijn ontwerp aanpassen?

Zo vaak je wilt. Leef je maar lekker uit.

Ik heb meerdere vestigingen

Door in het dashboard meerdere vestigingen toe te voegen wordt de voorraad per vestiging automatisch bijgehouden. Tevens zie je in het systeem waar welke cadeaukaart is uitgegeven en ingeleverd.

Hoe worden mijn cadeaukaarten aangevuld?

Onder voorraad vul je in of en hoeveel cadeaukaarten je automatisch aangevuld wilt hebben onder een bepaald minimum. De cadeaukaarten worden binnen 4-5 werkdagen geleverd. Zo heb je altijd cadeaukaarten op voorraad zonder erbij stil te hoeven staan. Handig!

Voor consumenten.

Ik heb een digitale cadeaubon besteld, maar niet ontvangen.

Controleer je spam-map in je e-mail programma. Zit de mail met digitale cadeaubon daar ook niet in? Mail dan naar info@gifty.nl van welke zaak je een bon hebt besteld, dag en tijdstip van de bestelling, voor welk bedrag en vanaf welk e-mailadres je de bestelling hebt gedaan. Ook dien je ter verificatie een screenshot van de betaling bij te voegen. Wanneer wij je bestelling hebben geverifieerd, zullen we de bon binnen 24 uur alsnog naar je toe mailen.

Ik heb een cadeaubon per post besteld, maar niet ontvangen

In verband met de Corona situatie kan de postbezorging langer duren dan gebruikelijk. Controleer het postadres in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen. Wanneer het adres klopt en je 4 werkdagen na je bestelling nog niets hebt ontvangen, reageer dan op de bevestigingsmail om aan te geven dat je de bon niet hebt ontvangen. Wij maken dan de code op de door jouw bestelde cadeaubon ongeldig zodat deze niet meer gebruikt kan worden en sturen je een nieuwe bon per post.

Ik heb een cadeaubon ontvangen, maar er staat geen inleveradres op

Reageer dan op de bevestigingsmail die je hebt ontvangen met het referentienummer. Wij zullen je dan een nieuwe bon, inclusief inleveradres mailen. Deze heeft dezelfde code als de bon die je al hebt ontvangen en kan slechts 1x gebruikt worden.

Ik heb een cadeaubon besteld, maar wil deze annuleren

Gekochte cadeaubonnen kunnen niet worden geannuleerd, deze worden namelijk automatisch door ons overgemaakt aan de zaak waarvan je de bon hebt gekocht.

Geen resultaten..

Staat jouw antwoord er niet tussen? Chat met ons.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Chat met ons

Klanten waar we trots op zijn.

Of het nu gaat om een sterrenzaak of brasserie, een kartbaan of een sauna, een webshop of een reserveringsysteem. We zijn trots op al onze klanten. Ongeacht of ze één of een paar honderd vestigingen hebben.

Je cadeaukaart
goed geregeld met Gifty

Meld je nu
gratis aan.

Liever eerst contact met een van onze medewerkers?