Waar heb je een vraag over?

Meest gesteld.

Waarom ben ik nog niet zichtbaar op HelpDeWinkelier.nl ?

Om weergegeven te worden op helpdewinkelier.nl is het belangrijk dat alle organisatiegegevens volledig zijn ingevuld.

Verifieer ook alle belanghebbenden binnen je bedrijf en zorg ervoor dat er minimaal één persoon als vertegenwoordiger is aangevinkt. Let op de volgende zaken:
  • Geef aan dat alle belanghebbenden volledig zijn ingevuld, inclusief privéadres en geverifieerd middels ID-bewijs.
  • Het rekeningnummer dient een zakelijke rekening van het bedrijf te zijn en geen privérekening.
  • De tenaamstelling dient overeen te komen met het bedrijf of handelsnaam zoals bekend bij de KvK.
  • Je moet minimaal één vestigingsadres opgegeven te hebben.
  • Dat de namen van de belanghebbenden exact zo zijn ingevuld als op het ID bewijs.
Wanneer alle gegevens compleet en correct zijn, ben je binnen een uur zichtbaar op HelpDeWinkelier.nl

Ik heb geld gestort gekregen, maar zie niet van welke bonnen

Dit komt omdat we onder “normale omstandigheden zonder Corona” onze klanten maandelijks uitbetalen met een vertraging van 1 maand. Als voorbeeld: Bonnen die verkocht zijn in april, worden eind mei overgemaakt. Bonnen die verkocht zijn in mei, worden eind juni overgemaakt. De specificatie van deze uitbetalingen - met welke bonnen zijn uitgekeerd - is normaliter direct na de maandelijks vertraagde uitbetaling te downloaden op de pagina facturen.

Echter, in overleg met onze partners hebben we besloten dat het juist gedurende deze moeilijke periode extra belangrijk is om onze klanten sneller uit te betalen. Daarom hebben we de maand vertraging tijdelijk uitgeschakeld en betalen we nu wekelijks uit met slechts enkele dagen vertraging. Als voorbeeld: Bonnen die verkocht zijn tussen de 10e en 17e van een maand, worden rond de 22e overgemaakt. Dit verklaart waarom je bij een uitbetaling niet altijd al je bonnen t/m de dag ervoor uitgekeerd hebt gekregen.

De specificatie van jouw verkochte bonnen wordt echter wel maandelijks i.p.v. wekelijks gegenereerd met een maand vertraging, waardoor deze niet synchroon loopt met de uitbetalingen. Uiteraard zijn al jouw transacties wel inzichtelijk in het transactieoverzicht in het Gifty dashboard. We adviseren je voor nu om de ontvangen betalingen vanuit Stripe te boeken op cadeaubonnen in je administratie. Het totaalbedrag wat op je rekening komt gedurende de Corona situatie, zal 1 op 1 overeenkomen met het totaalbedrag in je transactieoverzicht over deze periode minus 1,51 euro (incl.BTW) per verkochte cadeaukaart.

Wat kost meedoen aan HelpDeWinkelier?

Tot 1 juli 2020 betaal je als ondernemer slechts 1,25 euro (excl.BTW) per online verkochte cadeaukaart wanneer je je hebt aangemeld via helpdewinkelier.nl. 50% korting wordt gedragen door de initiatiefnemers en partners. Per verkochte cadeaukaart wordt 1,51 euro (incl.BTW) ingehouden bij de uitbetaling van de cadeaukaart. Het restant wordt wekelijks op je rekening gestort, ook als ze nog niet zijn ingeleverd). Vanaf 1 juli 2020 betaal je automatisch het reguliere tarief van 2,50 euro + 0,29 euro transactiekosten per online verkochte cadeaukaart (excl.BTW). Uiteraard zit je nergens aan vast en ben je op elk moment vrij om te stoppen. Let op: voor instore cadeaukaarten - die je fysiek in je zaak verkoopt – geldt geen korting gedurende deze periode. Bekijk hier onze prijzen.

Hoe weet ik wanneer er een cadeaukaart is verkocht?

Zodra er een cadeaukaart verkocht wordt, ontvang je automatisch een e-mail. Ook zijn al je verkochte cadeaukaarten te bekijken in transacties.

Wordt de cadeaukaart gezien als omzet?

Wanneer je slechts met 1 btw-tarief werkt, zijn jouw verkochte cadeaukaarten bij verkoop inclusief BTW. Elke verkochte cadeaukaart wordt in dit geval gezien als omzet. Over het totaalbedrag aan verkochte cadeaukaarten dien je zelf BTW af te dragen.

Kan ik zien wie een bon bij me heeft gekocht?

Dit is niet mogelijk. Juridisch gezien koopt de consument de bon bij Gifty en betalen wij deze aan je uit. I.v.m. de privacywet (AVG) mogen wij deze gegevens niet doorgeven.

Hoe krijg ik uitbetaald als een cadeaukaart wordt verkocht?

Wanneer jouw account volledig geverifieerd is, ontvang je vanaf 20 april 2020 wekelijks het geld op je rekening van je verkochte cadeaubonnen. Let hiervoor op dat je op de pagina organisatiegegevens geen enkele gele melding meer ziet staan, ook niet onderaan bij belanghebbenden. Anders kunnen we je niet uitbetalen.

Wanneer jouw account volledig geverifieerd is, ontvang je vanaf 20 april 2020 wekelijks het geld op je rekening van je verkochte cadeaubonnen. Let hiervoor op dat je op de pagina organisatiegegevens geen enkele gele melding meer ziet staan, ook niet onderaan bij belanghebbenden. Anders kunnen we je niet uitbetalen.

Echter, in overleg met onze partners hebben we besloten dat het juist gedurende deze moeilijke periode extra belangrijk is om onze klanten sneller uit te betalen. Daarom hebben we de maand vertraging tijdelijk uitgeschakeld en betalen we nu wekelijks uit met slechts enkele dagen vertraging. Als voorbeeld: Bonnen die verkocht zijn tussen de 10e en 17e van een maand, worden rond de 22e overgemaakt. Dit verklaart waarom je bij een uitbetaling niet altijd al je bonnen t/m de dag ervoor uitgekeerd hebt gekregen.

De specificatie van jouw verkochte bonnen wordt echter wel maandelijks i.p.v. wekelijks gegenereerd met een maand vertraging, waardoor deze niet synchroon loopt met de uitbetalingen. Uiteraard zijn al jouw transacties wel inzichtelijk in het transactieoverzicht in het Gifty dashboard. We adviseren je voor nu om de ontvangen betalingen vanuit Stripe te boeken op cadeaubonnen in je administratie. Het totaalbedrag wat op je rekening komt gedurende de Corona situatie, zal 1 op 1 overeenkomen met het totaalbedrag in je transactieoverzicht over deze periode.

Lukt het verifiëren van je account niet? Geen zorgen. Het geld staat veilig op je te wachten totdat je geverifieerd bent. Stuur dan een e-mail met al je gegevens en documenten naar verificatie@gifty.nl zodat wij je account kunnen verifiëren.

Hoe voeg ik meerdere vestigingen toe?

Wanneer je meerdere vestigingen hebt van één zaak (met dus dezelfde naam), vul je deze in onder hetzelfde account op de pagina inleveradressen. Wanneer je verschillende zaken hebt met een andere naam, moet je voor elke zaak een apart account aanmaken met een uniek e-mailadres. Let op: je moet eerst uitloggen om een nieuw account aan te kunnen maken.

Kan ik ook een korting geven op de cadeaukaart?

Je kunt hiervoor een arrangement aanmaken op de pagina arrangementen. Bij ‘Titel’ voer je de waarde van de cadeaukaart (bijvoorbeeld 50 euro) en bij ‘Prijs’ het bedrag dat de klant betaalt (bijvoorbeeld 40 euro).

Waar vind ik de directe link naar mijn bestelmodule om op Social Media te plaatsen?

Ga naar de pagina bestelmodule plaatsen en klik op de link “eigen Gifty pagina” in het tekstje bovenin. Jouw eigen pagina met de bestelmodule opent nu direct in een nieuw venster. De url van deze pagina kun je gebruiken om consumenten direct naar jouw bestelmodule te verwijzen.

Geen resultaten..

Staat jouw antwoord er niet tussen? Chat met ons.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Chat met ons

Klanten waar we trots op zijn.

Of het nu gaat om een sterrenzaak of brasserie, een kartbaan of een sauna, een webshop of een reserveringsysteem. We zijn trots op al onze klanten. Ongeacht of ze één of een paar honderd vestigingen hebben.

Je cadeaukaart
goed geregeld met Gifty

Meld je nu
gratis aan.

Liever eerst contact met een van onze medewerkers?